torsdag 23. september 2010

Fullbooket

Kjære Selmer

I dag virket det nesten som jeg slet deg ut litt. Det var bare det at det var så mange koselige ting jeg gjerne skulle ha gjort - og det på én dag. Og da rakk vi ikke åpen barnehage med Kristin - men det blir en annen dag. ;-)

Da Sofie var vel levert i barnehagen bar det idag ikke tilbake til sengene for en god og lang formiddagslur. Derimot fant vi veien ut i Berlingo og ga oss morgenrushet i vold. Belønningen var imidlertid god; en herlig og hyggelig frokost i det Eideske hjem. Du sovnet på veien, men lot deg heldigvis gladelig legge over i vogna og bæres oppover i etasjene og inn på Siv Elisabeth og Peters soverom. Der sov du godt over en time mens vi fikk kost oss med hjemmebakt brød og syltetøy og god prat; slikt som gjør morgener gode! ;-)

Riktignok lurte vi litt på at anleggsarbeidene hadde kommet litt i overkant nærme etterhvert - det viste seg at det var du som hadde fridd deg fra beltene i vogna og var i ferd med å forsøke å åpne garderobeskapene deres...


Deretter bar det avgårde til lunsj på jobben. Det var kjempehyggelig å se folket igjen, faktisk første gang siden juli, og du roet deg etterhvert lenge hos Ann Hege og smilte deg videre på oppdagelsesferd rundt i kantina. Bæsjebleieskift på en kontorpult (usolidarisk nok ikke på min, tenkte jeg på etterpå...!) ble det også tid til. Etterhvert ble du rimelig sliten av all viraken du skapte rundt deg, så vi kjørte hjem og jeg la deg umiddelbart. Til ville protester.

Faktisk så ville at jeg etterhvert måtte ta deg opp igjen, jeg lurte faktisk på om du var syk eller noe. Veldig sjelden du får komme opp igjen, altså, så det sier litt om hvor ute du var. Men vel oppe og istappet litt mer mat var du i slaget som aldri før - og litt etter at programpost #3 var ankommet, la du deg velvillig.

Kjempekoselig at din mormor tilbrakte noen ettermiddagstimer sammen med oss når hun likevel var i byen, før hun tok bussen hjem. Etter at Jorunn hentet Sofie i barnehagen, storkoste dere dere med boklesing, hyttebygging og jeg vet ikke hva mens jeg fikk handlet og laget middag.


Du sovnet momentant for kvelden, men det var vel unødvendig å opplyse om.

1 kommentar: